2019. május 2., csütörtök

Nagybecskereki diákok a Dunakanyarban

2019 tavaszán a nagybecskereki Nikola Tesla Villamossági és Építészeti Középiskola valamint a váci VSzC Király Endre Szakgimnázium és Szakközépiskola partneriskolák voltak a Határtalanul! Program keretén belül: Történelmi kalandozások a Duna-mentén, Váctól a Vaskapuig projektcímmel.
Egy feledhetetlen 4-4 napos utazásban volt részünk a kirándulásunk során.
A gyerekek és a tanárok is nagy örömmel készültek erre a tartalmasnak ígérkező kirándulásra. Előkészítő órát tartottunk a diákoknak, ahol ismertettük a helyszíneket és a történelmi vonatkozásokat. De rajtunk kívül a gyerekek is kíváncsian böngésztek az adott helyszínek jellegzetességeiről.

A nagybecskereki iskola 40 diákja és 4 pedagógusa 2019. április 5-én reggel 6 órakor útnak indult a négynapos kirándulásra.

Az utazásunk során nem merültek fel gondok. Így a megbeszélt időpontban érkeztünk a váci középiskolába, ahol szivélyes fogadtatásban volt részünk az igazgató úr, a projektvezető hölgy, valamit az iskola munkatársai és diákjai részéről.

A váci partneriskola előtt a helybeli tanulókkal és kollégákkal

A váci kolléganők egy tartalmas sétára invitáltak bennünket, hogy bemutassák a város szépségeit.
Megnéztük a Március 15-e teret, a Szent Mihály-templomot, a Fehérek templomát, a Görög Templomot, a Városházát, az Irgalmas rendi kórházat, a Kőkaput, a Piarista templomot, a Szentháromság oszlopot, Vác remete szobrát, a Székesegyházat, a Kőhidat, majd a Duna-parton tettünk egy kellemes sétát.

A második napon reggeli után Esztergomba indultunk. Itt Magyarország legnagyobb Bazilikáját néztük meg. Meglátogattuk az Altemplomot, mely az esztergomi érsekek, hercegprímások, püspökök és más magas méltóságok sírhelye. Be szerettünk volna pillantani a Főszékesegyházi Kincstárba is, de felújítás miatt jelenleg nem volt látogatható.
Utána  a Panorámateremből, majd a Kupolakilátóból csodálhattuk meg a gyönyörű tájat, többek között a Mária Valéria hidat, mely a két ország közötti kapcsot képezi.

Esztergom után Visegrádra utaztunk, A mátyás Király Múzeumba. Kiváló idegenvezetőnk volt, rengeteg újdonságot megtudtunk Mátyás király életéről. Mindenki kívácsian hallgatta az előadást.

A királyi udvar után a következő látnivalónk Szentendrén a Skanzen volt, mely egy gyönyörűséges Néprajzi Múzeum, Magyarország legnagyobb szabadtéri múzeuma, mely élethű betekintést nyújthatott a 100-200 évvel ezelőtti múltunkba. Van aki gyalog, van aki viszont kerékpárral, illetve kisvonattal tette meg az utat a különböző tájegységek között. Egy ami biztos: mindenki nagyon élvezte.

A Szentenderi Skanzen után a város központját tekintettük meg. Igaz, hogy nagyon esett az eső, de ez a tény sem akadályozott meg bennünket a kirándulásunkban.

A harmadik kirándulási napunk célpontja Budapest, azaz a főváros volt. A sétánkat a Várkert Bazárban kezdtük. Majd a Budai Várnegyedben folytattuk. Felmentünk a Citadella-kilátóhoz, ahonnan a híres bapesti látképben gyönyörködhedtünk.

A pesti oldalon viszont sétát tettünk a Vörösmarty-téren, a Váci utcában, a Duna-rakparton. Majd a Szent István Bazilikába látogattunk, ahol épp szentmise volt. Van aki a Kilátóba is fellátogatott.

Sétánk után az Országházban tettünk látogatást. Megtekintettük a Szent Koronát, majd vezetővel jártuk végig az 50 perces útvonalat a Kupolateremtől az Ülésteremig.

A negyedik nap reggelén a partneriskolánkkal közös blogot nyitottunk. Megbeszéltük a látottakat, s a további teendőket.

Az összefoglalónk után Zebergénybe utaztunk, ahol meglátogattuk a Kós Károly templomot és a Trianon emlékművet.

A tartalmasnak ígérkező kirándulástól és a partneriskola képviselőitől, még sokkal többet kaptunk, mint amit elvárhattunk volna. Hálás köszönettel tartozunk érte!
Április 11-én mi fogadtuk Nagybecskereken a partneriskola tanulóit és pedagógusait.